Naturskolens formål

På Naturskolen er det vores primære mål at give førskolebørn og skoleelever gode, spændende og lærerige oplevelser i og med naturen.

For at skabe helhed og forståelse er det vigtigt for os, at der er sammenhæng mellem det pædagogiske arbejde eller klasseundervisningen hjemme og besøget på Naturskolen – sådan at teori og praksis forenes.

Gennem vores tilbud håber vi, at vi kan være med til at give børn en forståelse for og glæde ved at være i naturen. Vores ønske er, at børn bliver klædt på til at tage stilling til spørgsmål og problematikker om natur og miljø.

Sådan arbejder vi Vi tror på, at læring kan nås ad tre veje, og de veje bruger vi i vores aktiviteter:

• Vores aktiviteter tager udgangspunkt i, at børn arbejder praktisk – både kropsligt og motorisk.

• Vi skaber rum for stemninger, følelser og sansning, der kan føre til personlige oplevelser.

• Vi sørger for at sætte konkrete oplevelser, ord og begreber på abstrakte fænomener i naturen.

Vi afholder alle aktiviteter ud fra disse læringsværdier uanset alder.