Blå Base

Blå Base - Blå oplevelser

Den Blå Base udgøres af et mastehus (med maritimt naturformidlingsudstyr) og en flydebro med et åbent hyttefad/ kigge- og rørebassin. Alt i alt fælles faciliteter, der bygger bro mellem kultur - fritid - familieliv - skole og daginstitution.

Via et hav af forskellige aktiviteter skal den Blå Base styrke gæsternes kendskab til det "blå friluftsliv". Aktiviteterne vil være henvendt til grupper fra fx dagplejen, vuggestuer, børnehaver, SFO'er og skoler.

Dagplejere, pædagoger og lærere, der er ansat i Tårnby Kommune kan få adgang til udstyret i huset ved, at deltage i et 2-timers sikkerheds- og introduktionskursus.

Se gerne med her for en lille præsentation.

Idé - en bouillonterning af havbiologi for de yngste børn

Man kan ikke begynde for tidligt med at grundlægge børns interesse for vand og livet i vand. Ideen med kigge- og rørebassinet er, at give de alleryngste en sikker mulighed at stifte bekendtskab med krabber, fisk, rejer, tangplanter og andet spændende fra havet. Måske endda selv at få en tur i baljen... for siden hurtigt at blive reddet af Mor eller Far.